24 júla, 2023

Český ráj – Malá Skála – 3.deň,24.7.

Dnes sme sa vybrali na hrad Trosky. Ráno sme vyrazili vlakom o 8:28 z Malej Skály do obce Ktová. Z nej sme zo železničnej zastávky začali okolo deviatej kráčať na hrad. O 9:45 sme boli na Bistre pod Troskami. Tu sme si dali krátke občerstvenie v podobe nealka, piva, či zmrznliny. Stúpanie z dediny bolo pomerne prudké, no nebolo dlhé. Nasledovala prehliadka hradu. Z hradu sme sa pobrali preč o 11:15. Okolo 12-tej sme prišli k rybníku Vidlák, kde sme si mali opäť prestávku. Niektorí z nás ju využili aj na to, aby si dali čosi pod zub. Ďalším stanovišťom bol zámok Hrubá Skála, kde sme dorazili o 13:35. Tu sme mali opäť prestávku a časť partie sa tu naobedovala. Pokračovali sme do Mišacích dier, cez ktoré sme pekne ako myšky prešli. Za nimi sa naša partia delila. Časť turistov šla po zelenej značke do Sedmihorek, čo bolo naše konečné stanovište pešej túry pre tento deň. Druhá časť pokračovala v smere Adamova lóže. Tu nastala opäť deľba partie. Časť šla po červenej takto: Adamova lóže – Vyhlídka Na KapeluJanova vyhlídka – Kapelník – Sedmihorky žst. Tretia časť šla po žltej takto: Adamova lóže – Zámecká vyhlídkaMariánska vyhlídkaAntonínov prameň – Sedmihorky.

Kedže dĺžky trás boli rôzne, tak do Sedmihoriek prišli jednotlivé patrie v iný čas. Tu sme sa však všetci počkali a trávili čas v raštavrácii Bowling bllízko železničnej zatávky. Časť šla aj do potrvín v dedine. Nanešťastie sa na cca 15 minút strhol lejak a ten nás zastihol. A tak sme aj trocha zmokli. Ináč bolo počasie na turistiku príjemné a nebolo horúco.

Trasa: ráno vlakom Malá Skála odch. 8:28 – Ktová prích. 9:06 (prestup v Turnove), odtiaľ peši Ktová žst. – Trosky – Vidlák – Hrubá Skála – Myší díra – Adamovo lože – Vyhlídka Na Kapelu – Janova vyhlídka – Kapelník – Sedmihorky žst., peši 15,8 km, čas 5:25 hod

Tohto výletu sa zúčastnilo všetkých 43 ubytovaných ľudí.